perjantai 1. elokuuta 2014

Päivä 5.

Aamulla haettiin Nupun kanssa vähän erilainen aamupala toisesta leipäkaupasta. Pullia, sämpylöitä, croissantteja ja torilta hedelmät. Päivän ohjelma oli vähän auki, niin me mentiin turisti-infoon tekemään suunnitelmia ja kyselemään tyhmiä. Lounas syötiin sillä matkalla kahvilassa, erilaisia piirakoita ja leivonnaisia. Iltapäivästä lähdettiin bussilla Antibesiin, 8km päässä olevaan kaupunkiin. Matka paikallisbussilla kesti tuskaisen kauan n.45min. Perillä oltiin vähän hukassa, ilman karttaa ja ilman minkäänlaista suunnitelmaa. Lähdettiin suunnistamaan venesatamaa kohti ja siellä niitä luxusjahteja taas oli. Suurin Katara, 124m Qatarin emiirin jahti. Näyttävä ilmestys omine helikoptereineen.
Tytöt halusi uimaan niin me kierreltiin rantaa pitkin niin kauan että löytyi uimaranta. Kello alkoi olla jo seitsemän kun tajuttiin ettei olla syöty vielä, eikä meillä ollut mitään hajua mistä bussi lähtee takaisinpäin. No asioilla on tapana järjestyä, niin myös tällä kertaa. Pysäkki löytyi parin ohilaukauksen jälkeen ja aikaa bussin tuloon oli niin sopivasti, että ehdittiin käydä syömässä pizzat.
Illalla Vallauriksessa alkoi Fete des paysans, paikalliset maalaisjuhlat. Kävin katsastamassa tanssitilaisuuden, jossa lähinnä vanhemmat ihmiset tanssivat valssia tms, pienehkö tapahtuma.